NEMECKÝ JAZYK
A LITERATÚRA

Ilustračný obrázok

CHARAKTERISTIKA VYUČOVACIEHO PREDMETU

Vzdelávacie štandardy (výkonové a obsahové) sú členené podľa piatich základných obsahových komponentov jazyka a literatúry (komunikačná interakcia, hovorená produkcia, písaná produkcia, vecná recepcia, zážitková recepcia). 

V rámci všetkých komponentov sa kladie dôraz na prácu s textom, pomocou ktorej sa rozvíjajú čitateľské, pisateľské a komunikačné schopnosti žiakov. Práca s textom poskytuje možnosť sa jazyk učiť v kontexte a v rôznych situáciách. Súčasťou jednotlivých komponentov sú tematické okruhy, ktoré tvoria obsahový základ na tvorbu písaných a ústnych textov a na komunikáciu. 

V každom cykle a komponente je priestor na sprostredkovanie kultúry a histórie nemeckej národnostnej menšiny na Slovensku. 

Schéma komponentov vyučovania prvého jazyka
Schéma komponentov vyučovania prvého jazyka

RÁMCOVÝ UČEBNÝ PLÁN

Tabuľka sa čoskoro doplní.

VZDELÁVACIE ŠTANDARDY

Konsolidované znenie vzdelávacích štandardov pre vzdelávaciu oblasť podľa Dodatku č.1 *

* Konsolidované znenie je doplnené o minimálne učebné výstupy zo vzdelávacích štandardov (MUV).

Ilustračný obrázok - žiačka vyťahuje knihu z police v školskej knižnici

PODPORNÉ MATERIÁLY

SPRIEVODCA ZMENAMI
VO VYUČOVANÍ NEMECKÉHO JAZYKA A LITERATÚRY

Sprievodca pomenúva zmeny vo vyučovaní nemeckého jazyka a literatúry a zároveň vysvetľuje ako pracovať so vzdelávacími štandardmi nemeckého jazyka a literatúry pri tvorbe učebných osnov.

PRÍSPEVKY K NEMECKÉMU JAZYKU A LITERATÚRE

Ďakujeme, že nám pomáhate vylepšovať našu stránku