Vzdelávacie štandardy (výkonové a obsahové) sú členené podľa piatich základných obsahových komponentov jazyka a literatúry (komunikačná interakcia, hovorená produkcia, písaná produkcia, vecná recepcia, zážitková recepcia).
V rámci všetkých komponentov sa kladie dôraz na prácu s textom, pomocou ktorej sa rozvíjajú čitateľské, pisateľské a komunikačné schopnosti žiakov. Práca s textom poskytuje možnosť sa jazyk učiť v kontexte a v rôznych situáciách. Súčasťou jednotlivých komponentov sú tematické okruhy, ktoré tvoria obsahový základ na tvorbu písaných a ústnych textov a na komunikáciu.
V každom cykle a komponente je priestor na sprostredkovanie kultúry a histórie nemeckej národnostnej menšiny na Slovensku.
* Konsolidované znenie je doplnené o minimálne učebné výstupy zo vzdelávacích štandardov (MUV).
PODPORNÉ MATERIÁLY
SPRIEVODCA ZMENAMI VO VYUČOVANÍ NEMECKÉHO JAZYKA A LITERATÚRY
Sprievodca pomenúva zmeny vo vyučovaní nemeckého jazyka a literatúry a zároveň vysvetľuje ako pracovať so vzdelávacími štandardmi nemeckého jazyka a literatúry pri tvorbe učebných osnov.
PROGRAM INOVAČNÉHO VZDELÁVANIA
Škola pre 21. storočie - zmeny vo vzdelávacej oblasti Jazyk a komunikácia, podoblasť vyučovania prvého jazyka - Jazyky národnostných menšín
Program inovačného vzdelávania sa zameriava na nové vzdelávacie štandardy jazykov národnostných menšín (nemecký jazyk a literatúra, rómsky jazyk a literatúra, rusínsky jazyk a literatúra, ruský jazyk a literatúra, ukrajinský jazyk a literatúra) v 1. a 2. cykle základného vzdelávania. Vzdelávanie poskytne pedagogickým zamestnancom priestor na rozšírenie a prehĺbenie znalostí o kurikulárnych zmenách a na získanie spôsobilostí potrebných pri zavádzaní nového vzdelávacieho štandardu do edukačnej praxe (odkaz).