RIADENIE
A MANAŽMENT ŠKOLY

USMERNENIA K IMPLEMENTÁCII NOVÉHO ŠTÁTNEHO VZDELÁVACIEHO PROGRAMU

PREDSTAVENIE KURIKULÁRNYCH ZMIEN RODIČOVSKEJ VEREJNOSIT

Zavádzanie kurikulárnych zmien je potrebné komunikovať nielen v zborovni, ale aj smerom k rodičovskej verejnosti. Pre rodičov, ktorých deti vstupujú do vašich tried, sa stávate prvým kontaktom pre informácie o vzdelávaní podľa nového štátneho vzdelávacieho programu. Zároveň ste spolutvorcami moderného vzdelávania, keďže zámerom ministerstva nie je nariaďovať, ale otvárať vám príležitosti.

Univerzálna prezentácia zmien vo vzdelávaní

Po otvorení odkazu sa automaticky spustí sťahovanie prezentácie do vášho zariadenia. Prezentácia obsahuje videá bez zvuku a animácie na jednotlivých snímkach pre PowerPoint. Obsahuje aj prázdnu snímku, ktorá je pripravená pre váš originálny obsah.

Prezentácia vám pomôže predstaviť dôvody, prečo je potrebná modernizácia vzdelávania na základných školách. Pomôže vám priblížiť ciele a prínosy zmien vo vzdelávaní.

Sprievodný materiál k prezentácii zmien vo vzdelávaní

Nasledovné sprievodné texty k prezentácii slúžia na inšpiráciu a ako podklad vášho výkladu. Rodičia vašich žiakov sú rozmanití, je preto dobré, ak sa vám podarí upraviť jazyk prejavu podľa ich potrieb a vášho vlastného spôsobu prezentovania.

V materiály nájdete informácie k jednotlivým PowerPointovým snímkam, bližší popis bodov a odkazy, ktoré vám môžu pomôcť načerpať viac informácií o aspektoch zmien. Pomocou sprievodného materiálu by sme mali vedieť pripraviť výklad prezentácie do rozsahu 30 minút.

Príklady, ako predstaviť zmeny vo vzdelávaní rodičom

Prvé stretnutie s rodičmi na začiatku školského roka je dôležitou príležitosťou na nastavenie pozitívneho tónu pre celý rok. Pripravili sme pre vás návrh, ako môžete postupovať pri plánovaní prvého rodičovského stretnutia v novom školskom roku. Nájdete tu aj návrhy na ďalšie aktivity na priblíženie prínosov zmien, ktorými sa môžete inšpirovať v priebehu školského roka. 

Otázky a odpovede na najčastejšie otázky z rodičovskej verejnosti

S našimi odborníkmi a autormi kurikulárnych zmien sme pripravili sumár odpovedí na časté podnety z rodičovskej verejnosti. Zoznam budeme priebežne dopĺňať a aktualizovať. Ak sa stretnete s otázkami, na ktoré tu neviete nájsť odpovede, zašlite nám ich mailom na info@vzdelavanie21.sk

SUPERVÍZORI - STREDNÝ MANAŽMENT ŠKOLY

  • Kariérová pozícia supervízor (MŠVVaM)

    V spoločnosti sa udiali dôležité zmeny, zmenil sa svet a s ním aj potreby žiakov pri vzdelávaní. Školy sa potrebujú zamerať na budovanie zručností, aby nové generácie dokázali dôstojne žiť v 21.storočí. Jedným z opatrení k úspešne zvládnutej zmene vo vzdelávaní je posilnenie manažmentu na školách v zmysle väčšej participácie na riadení školy a zavedenie pozície supervízor.

  • Profesijný štandard supervízora (NIVaM)

… už čoskoro tu pribudne video s príkladmi dobrej praxe zo škôl

PROGRAMY VZDELÁVANIA

Sebariadenie a manažérska etika

Modul rozširujúceho programu FV je určený vedúcim pedagogickým zamestnancom a vedúcim odborným zamestnancom, ktorí absolvovali Základný program funkčného vzdelávania. Vzdelávanie je členené do piatich celkov: Úvod do sebariadenia, Organizácia práce, Spoločenská etiketa a protokol, Manažérska etika a stotožnenie sa s organizáciou, Profesionálna manažérska komunikácia (odkaz).

Evalvácia a autoevalvácia školy alebo školského zariadenia

Modul rozširujúceho programu FV je určený vedúcim pedagogickým zamestnancom a vedúcim odborným zamestnancom, ktorí absolvovali Základný program funkčného vzdelávania. Obsah programu je zameraný na vytvorenie autoevalvačného plánu, výber vhodných metód a nástrojov autoevalvácie, vyhodnotenie a interpretáciu výsledkov autoevalvácie, na tvorbu autoevalvačnej správy a určenie opatrení na zlepšenie stavu (odkaz).

Projektový manažment

Účastník vzdelávania získa teoretické poznatky z projektového manažmentu
a skúsenosti s tvorbou projektov na úrovni školy, školského zariadenia. Bude schopný opísať situáciu a problém riešený v projekte, stanoviť zámery, ciele, merateľné ukazovatele a indikátory projektu, určiť intervenčnú stratégiu, predpoklady realizácie a riziká projektu, naplánovať aktivity, výstupy, výsledky
a dopady projektu, spracovať personálnu maticu, rozpočet a finančný plán projektu, navrhnúť systém riadenia, monitorovania a kontroly a spôsob publicity a diseminácie výsledkov projektu (odkaz)

Vedenie ľudí v škole alebo v školskom zariadení

Účastník vzdelávania získa teoretické poznatky a praktické skúsenosti so zameraním na identifikáciu vlastného štýlu vedenia zamestnancov, uplatnenie vhodného štýlu vedenia ľudí s ohľadom na situácie a potreby zamestnancov, uplatnenie motivačných stratégií a efektívnej individuálnej podpory na zvyšovanie pracovnej výkonnosti zamestnancov, poskytnutie hodnotiacej spätnej väzby zamestnancovi na jeho pracovné výsledky, navrhnutie možností rozvoja ľudských zdrojov v škole alebo školskom zariadení, vytvorenie podmienok na efektívnu spoluprácu zamestnancov školy a školského zariadenia, implementáciu zásady predchádzania a riešenia konfliktov a vytváranie podmienok na predchádzanie rizikového správania detí, žiakov, poslucháčov v prostredí školy alebo školského zariadenia a zamestnancov na pracovisku (odkaz).

PRÍSPEVKY K RIADENIU A MANAŽMENTU ŠKOLY

Ďakujeme, že nám pomáhate vylepšovať našu stránku