Čitateľská gramotnosť
Vizuálna gramotnosť
Prečítajte si kapitolu o čitateľskej a vizuálnej gramotnosti v sprievodcovi Prierezové gramotnosti (NIVaM, 2025).
Objasňuje hlavné zásady práce s touto prierezovou gramotnosťou, jej prieniky so vzdelávacími oblasťami a rôzne formy jej ďalšej implementácie – nielen do vyučovania v triedach, ale aj do širšej školskej kultúry.
Súčasťou je aj tabuľka s očakávanými spôsobilosťami a kľúčovými obsahmi čitateľskej aj vizuálnej gramotnosti pre všetky tri cykly základného vzdelávania.
Program inovačného vzdelávania poskytne učiteľovi inšpiráciu na vytváranie rôznych typov úloh k printovým alebo digitálnym textom a výber metakognitívnych stratégií.
Učiteľ sa naučí aplikovať získané poznatky z oblasti podpory čitateľskej gramotnosti žiakov v edukačnom procese Absolvent vzdelávania vie plánovať a reflektovať edukačný proces s využitím vybraných metakognitívnych stratégií.