Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 2. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Publikácia poskytuje pomoc vyučujúcim predmetu slovenský jazyk a slovenská literatúra v 1. cykle vzdelávania. Konkretizuje špecifiká vyučovania predmetu v 2. ročníku ZŠ s VJM, prezentuje stratégie, ciele, zásady, vyučovacie techniky, organizačné formy a vyučovacie metódy
Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 5. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Publikácia poskytuje pomoc učiteľom slovenského jazyka a slovenskej literatúry na 2. stupni základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským, metodikom, pedagogickým zamestnancom a študentom akademického predmetu slovenský jazyk a literatúra.
Aktivizujúce vyučovacie metódy v teórii a praxi náboženskej výchovy

Publikácia objasňuje problematiku aktivizujúcich vyučovacích metód teoreticky, ale taktiež ponúka možnosti ich využitia vo vyučovacom predmete náboženská výchova.
Pátrame po minulosti Rómov: Dejepisná čítanka pre 7. – 9. ročník základnej školy

Čítanka prostredníctvom množstva dobových prameňov (textov) približuje históriu Rómov od prvých zmienkach o nich, až po ich život v Uhorsku a v 20. storočí. Publikácia napomáha venovať sa Rómom a ich kultúre nielen na hodinách dejepisu. Je určená žiakom aj učiteľom.
Digitálne dobro – praktické aktivity k prevencii kyberšikanovania

Metodická príručka Digitálne dobro (DigiQ) ponúka metodiky k témam prevencia kyberšikanovania, rešpektujúca komunikácia, prevencia nenávistných prejavov, online hry a mediálna gramotnosť.
Vyučovanie spoločenstiev organizmov s podporou edukačných technológií

Metodická príručka ponúka metodiky na výučbu VO Človek a príroda v 2. cykle s využitím edukačných technológií. Metodiky sú zasadené do kontextu spoločenstiev organizmov.
Charles Games – výučba dejepisu a občianskej náuky pomocou videohier

Gamifikácia na hodinách dejepisu, občianskej náuky či pri rozvíjaní environmentálnej gramotnosti? Medzinárodné oceňovaná online platforma ponúka digitálne hry pokrývajúce témy z dejín 20. storočia, z digitálneho wellbeingu a ochrany klímy. K niektorým hrám sú k dispozícii metodické materiály pre učiteľa.
Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 1. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Publikácia slúži vyučujúcim SJSL v úvodnej etape 1. cyklu vzdelávania. Zameriava sa na rozvoj komunikačných zručností a konkretizuje koncepciu vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v školách s VJM.
PRIMAS – materiály na podporu bádateľsky orientovaného vyučovania v prírodných vedách a matematike

Hlavným cieľom medzinárodného projektu bolo podporiť začlenenie bádateľsky orientovaného vyučovania (IBL) do vyučovania matematiky a prírodovedných predmetov. Výstupom projektu sú viaceré moduly a pracovné listy, dostupné aj v slovenčine.
Využitie projektovej metódy vo výtvarnej výchove s artefiletickými postupmi

Publikácia ponúka praktické ukážky a osvedčené postupy projektového vyučovania vo výtvarnej výchove, ktoré vychádzajú z artefiletickej koncepcie. Je zdrojom metodických tipov a konkrétnych výtvarných projektov, ktoré podporujú kreatívny rozvoj žiakov.
Výtvarný prejav a znevýhodnenie – korene a súčasnosť proinkluzívnej didaktiky výtvarnej výchovy

Publikácia ponúka hlboký pohľad na inkluzívne vzdelávanie vo výtvarnej pedagogike, pričom ukazuje, ako môže umenie podporiť jedinečnosť každého žiaka bez ohľadu na jeho schopnosti či inakosť.
Google Arts & Culture – digitálna zbierka umenia, kultúry a zaujímavých miest vo svete s bohatými možnosťami pre vzdelávanie

Pozrime sa na to, ako je možné využiť portál Google pre umenie, kultúru a historické zbierky vo vzdelávaní. Google Arts & Culture prináša zdigitalizované umelecké diela, zbierky, kultúrne pamätihodnosti, ale aj zaujímavé miesta.