Jazyková cesta Lary naprieč Európou

Publikácie pre deti na spoznávanie európskych jazykov. Každý jazyk obsahuje kľúčové slová, frázy a špeciálne znaky abecedy, nahrávky a taktiež aj odhadovaný počet ľudí, pre ktorých je daný jazyk materinským.
Referenčný rámec kompetencií pre demokratickú kultúru

Referenčný rámec kompetencií pre demokratickú kultúru (Rada Európy) je založený na princípoch, ktoré sú spoločné pre demokratické spoločnosti. Uvádza nástroje kritického porozumenia, prostredníctvom ktorých by učiaci sa na všetkých úrovniach vzdelávania mali nadobudnúť pocit spolupatričnosti a pozitívne prispieť k rozvoju demokratických spoločností, v ktorých žijeme.
Vzdelávacie materiály UNICEF pre výchovu k charakteru, etickú výchovu a VO Človek a spoločnosť

UNICEF ponúka v rámci programu Škola priateľská deťom viacero metodických publikácií a vzdelávacích materiálov pre všetky cykly základného vzdelávania, materské aj stredné školy.
Mediácia vo vyučovaní, učení a hodnotení jazykov

Portál ECML obsahuje zdroje s návrhmi inovatívnych a pútavých spôsobov, ako môže byť jazyková mediácia zahrnutá do každodennej praxe učiteľov v základných a stredných školách.
Digitálne občianstvo prostredníctvom jazykového vzdelávania

Zdroje Európskeho centra pre moderné jazyky (ECML) poskytnú odborníkom z oblasti jazykového vzdelávania praktické nástroje a konkrétne spôsoby, ako viesť žiakov k rozvíjaniu ich digitálneho občianstva pri zapájaní sa do autentických jazykových situácií a procesov kritickej reflexie.
Hurá von – metodické námety na učenie vonku

Je veľa dôvodov, prečo učiť vonku – keď nie pravidelne, tak aspoň občasne. Deti sa vonku učia rady, pretože sú prirodzene zvedavé a vonku majú príležitosť zmysluplne a hravo objavovať a bádať. Vonkajšie prostredie ponúka širokú škálu povrchov, vôní, farieb a tvarov. Pobyt vonku a hlavne v obklopení zelene pôsobí pozitívne na fyzické aj psychické […]
Morálna výchova v škole – metodické príručky pre všetky cykly základného vzdelávania

Príručky Univerzity Komenského ponúkajú možnosť uplatňovať morálnu výchovu naprieč vyučovacími predmetmi ZŠ. Obsahujú opis aktivít na rozvoj morálnych hodnôt, cností a kompetencií (charakter).
Životné zručnosti – nástroje výchovy a vzdelávania

Publikácia poskytuje nielen východiská práce so životnými zručnosťami, ale prináša najmä skúsenosti a príklady dobrej praxe z viacerých škôl na Slovensku. Súčasťou publikácie je aj opis aktivít na rozvoj jednotlivých životných zručností.
Skupinové vyučovanie – od teórie po prax

Ako pracovať so skupinovým vyučovaním čo najefektívnejšie? Ako žiakov rozdeľovať do skupín? Akých chýb sa vyvarovať a aké typy úloh fungujú najlepšie? Pozrite si publikácie, ktoré vás prevedú skupinovým vyučovaním od teórie po prax.
Do Európy hrou – príručky plné aktivít a hier na rozvoj tímovej spolupráce a wellbeingu

Metodické príručky Do Európy hrou I. – IV. (IUVENTA) obsahujú námety na stovky aktivít a hier pre neformálne vzdelávanie, ktoré je možné využiť aj v škole.
Školy, ktoré menia svet – metodická príručka na občiansku výchovu a vzdelávanie pre materské školy a 1. stupeň základných škôl

Metodická príručka ponúka desiatky námetov na aktivity rozvíjajúce spoločenskovednú a občiansku gramotnosť v súlade so vzdelávacími štandardmi 1. cyklu VO Človek a spoločnosť.
Duševné vlastníctvo vo vzdelávaní – súbor lekcií podnikania

Metodická príručka pre učiteľov na stredných školách, prípadne v 8. až 9. ročníku ZŠ má cieľ podporiť u žiakov podnikateľského ducha praktickými aktivitami na rozvoj zručností a postojov potrebných v 21. storočí. Aktivity v príručke pomáhajú mladým ľuďom premeniť ich nápady na činy, a zároveň naučiť, ako chrániť výsledky svojej tvorivosti, inovatívnosti a podnikania.