Životné zručnosti – nástroje výchovy a vzdelávania

Publikácia poskytuje nielen východiská práce so životnými zručnosťami, ale prináša najmä skúsenosti a príklady dobrej praxe z viacerých škôl na Slovensku. Súčasťou publikácie je aj opis aktivít na rozvoj jednotlivých životných zručností.
Skupinové vyučovanie – od teórie po prax

Ako pracovať so skupinovým vyučovaním čo najefektívnejšie? Ako žiakov rozdeľovať do skupín? Akých chýb sa vyvarovať a aké typy úloh fungujú najlepšie? Pozrite si publikácie, ktoré vás prevedú skupinovým vyučovaním od teórie po prax.
Do Európy hrou – príručky plné aktivít a hier na rozvoj tímovej spolupráce a wellbeingu

Metodické príručky Do Európy hrou I. – IV. (IUVENTA) obsahujú námety na stovky aktivít a hier pre neformálne vzdelávanie, ktoré je možné využiť aj v škole.
Školy, ktoré menia svet – metodická príručka na občiansku výchovu a vzdelávanie pre materské školy a 1. stupeň základných škôl

Metodická príručka ponúka desiatky námetov na aktivity rozvíjajúce spoločenskovednú a občiansku gramotnosť v súlade so vzdelávacími štandardmi 1. cyklu VO Človek a spoločnosť.
Duševné vlastníctvo vo vzdelávaní – súbor lekcií podnikania

Metodická príručka pre učiteľov na stredných školách, prípadne v 8. až 9. ročníku ZŠ má cieľ podporiť u žiakov podnikateľského ducha praktickými aktivitami na rozvoj zručností a postojov potrebných v 21. storočí. Aktivity v príručke pomáhajú mladým ľuďom premeniť ich nápady na činy, a zároveň naučiť, ako chrániť výsledky svojej tvorivosti, inovatívnosti a podnikania.
Ako naučiť žiakov kriticky myslieť – video kurz vzdelávacieho portálu Zmúdri

Čo sa rozumie pod kritickým myslením? Na čo je žiakom vôbec dobré? Ako ho u žiakov rozvíjať? Vzdelávacia séria portálu Zmúdri pre učiteľov obsahuje aj ukážky praktických aktivít, ktoré využijete priamo v triede. Bez ohľadu na to, aký predmet vyučujete.
Metodiky a aktivity pre 1. cyklus VO Človek a spoločnosť (občiansky komponent)

Hľadáte aktivity, ktoré vám pomôžu dosiahnuť ciele a výkonové štandardy u svojich žiakov a zároveň budú pre nich zaujímavé a motivujúce? Jednotlivé metodiky a aktivity sú priradené ku konkrétnym obsahovým štandardom občianskeho komponentu 1. cyklu VO Človek a spoločnosť.
Metodiky a aktivity pre 1. cyklus VO Človek a spoločnosť (dejepisný komponent)

Hľadáte aktivity, ktoré vám pomôžu dosiahnuť ciele a výkonové štandardy u svojich žiakov a zároveň budú pre nich zaujímavé a motivujúce? Jednotlivé metodiky a aktivity sú priradené ku konkrétnym obsahovým štandardom dejepisného komponentu 1. cyklu VO Človek a spoločnosť.
Metodiky a aktivity pre 1. cyklus VO Človek a spoločnosť (geografický komponent)

Hľadáte aktivity, ktoré vám pomôžu dosiahnuť ciele a výkonové štandardy u svojich žiakov a zároveň budú pre nich zaujímavé a motivujúce? Jednotlivé metodiky a aktivity sú priradené ku konkrétnym obsahovým štandardom geografického komponentu 1. cyklu VO Človek a spoločnosť.
Metodické námety na aktivity k predmetu Človek a spoločnosť pre 1. cyklus

Námety na aktivity vonku, na besedu, projekt, či na domácu úlohu k predmetu Človek a spoločnosť pre 2. a 3. ročník sú v súlade so vzdelávacími štandardmi nového ŠVP.
Ako vytvoriť školský podcast? Metodika s postupnosťou krokov

Ako postupovať pri založení školského podcastu? Kde začať, ako vyberať témy, moderátorov a ako zapojiť žiakov? Metodika je výstupom projektu Knižní influenceri na ZŠ s MŠ v Oščadnici.
Web umenia: on-line katalóg výtvarných diel zo zbierok slovenských galérií so vzdelávacími aktivitami (nielen) pre výtvarnú výchovu

Web umenia je on-line katalóg výtvarných diel zo zbierok slovenských galérií evidovaných v Centrálnej evidencii diel výtvarného umenia. Nájdete tu základné informácie o dielach a ich autoroch, články, videá a tematické kolekcie. Vďaka Webu umenia môžete so žiakmi spoznávať výtvarné diela priamo v triede, hoci sú vystavené v galériách, ktoré sú príliš ďaleko na to, aby […]