Vzdelávacie moduly výzvy Ako učím 20. storočie

Výstupy výzvy „Ako učím 20. storočie“, ktorú pre učiteľov dejepisu na ZŠ a SŠ pripravilo a vyhodnotilo ministerstvo školstva, prinášajú inovatívne metodické materiály na vyučovanie dejín 20. storočia. Metodiky vytvorené učiteľkami a učiteľmi zo Slovenska sú v súlade s požiadavkami súčasnej didaktiky dejepisu a sú okamžite využiteľné v školskej praxi.
Inšpirácie na zážitkové aktivity o Nežnej revolúcii

Ministerstvo školstva pripravilo pre 3. cyklus ZŠ a SŠ sériu námetov na interaktívne a zážitkové aktivity k témam spojených s Nežnou revolúciou. Aktivity majú za cieľ rozvíjať aj kritické myslenie, argumentáciu či emocionálnu a sociálnu gramotnosť,
Mnohouholníky v pokrývaní roviny

Publikácia Katedry matematiky z FPVaI UKF v Nitre sa venuje rozvoju geometrickej
predstavivosti prostredníctvom pokrývania roviny mnohouholníkmi. Obsahuje teoretickú ale aj praktickú časť s návrhom praktických aktivít do výučby.
Kde žijeme – praktické aktivity na spoznávanie miestnej komunity a rozvoj občianskej angažovanosti

Metodická príručka predstavuje podrobný opis aktivít výchovno-vzdelávacieho programu pre deti vo veku od 9 do 15 rokov. Jeho cieľom je formovanie zodpovedného občana, ktorý sa usiluje o zlepšenie svojho životného prostredia a života v miestnej komunite.
Politika polopate – príručka na pochopenie fungovania politiky a rozdelenia moci v štáte

Metodická príručka Politika polopate od Zmudri pomáha žiakom a študentom lepšie porozumieť fungovaniu politiky, princípom demokracie, rozdeleniu moci a úlohe občianskej angažovanosti. Vysvetľuje, ako vznikajú zákony a ako fungujú voľby, politické strany či vláda.
Aktuálne trendy vo vyučovaní matematiky

Publikácia sa venuje teoretickému rámcu „Vyučovanie pre robustné pochopenie matematiky“ s cieľom prevencie formalizmu vo vedomostiach žiakov. Súčasne poukazuje na miskoncepcie súvisiace s formálnym poznaním matematických pojmov a vzťahov a uvádza konkrétne nástroje na diagnostiku formalizmu v žiackych vedomostiach.
Globálne vzdelávanie v predmete geografia

Metodická príručka pre učiteľov 2. stupňa základných škôl a stredných škôl ponúka scenáre vyučovacích hodín zamerané na témy globálneho vzdelávania v geografii. Aktivity využívajú model výučby EUR, podporujú aktívne učenie sa žiakov, rozvíjajú ich kritické myslenie a formujú postoje.
Hra oceánov – vzdelávacia stolová hra

Vzdelávacia stolová hra pre 2-5 hráčov vo veku 12+, ktorej cieľom je zlepšiť pochopenie významu oceánov, ich ekosystémov a vplyvu človeka na morské prostredie.
Praktické aktivity k navigácii a orientácii v prírode a meste – od buzoly a práce s mapou až po využitie GPS

Metodický materiál pre 3. cyklus základného vzdelávania ponúka sedem praktických aktivít zameraných na navigáciu a orientáciu v priestore – od určovania svetových strán a práce s mapou až po geocaching. Aktivity nájdu uplatnenie najmä v geografii a vyučovanie v teréne.
Pre lepšiu budúcnosť Zeme 2 – digitálny kurz o význame a ohrození oceánov

E-learningový kurz o význame vody pre ľudí, zvieratá a celú planétu je určený najmä pre žiakov 2. cyklu základného vzdelávania. Zaoberá sa problémom plastov v moriach, otepľovaním oceánov, topením ľadovcov a ohrozením koralových útesov.
Pre lepšiu budúcnosť Zeme 3 – digitálny kurz o energiách
Tretí e-learningový kurz projektu Pre lepšiu budúcnosť Zeme približuje svet energie – jej rôzne formy, spôsoby získavania a možnosti, ako s ňou zodpovedne a úsporne narábať. Kurz je určený pre žiakov 3. cyklu základného vzdelávania.
MaTYkár – výučbové videá z rôznych oblastí matematiky

MaTYkár je jedným z najúspešnejších vzdelávacích YouTube kanálov na Slovensku. Učiteľ Tomáš Mikulovský na ňom pre žiakov ZŠ a študentov SŠ pripravil už viac ako 2000 výučbových videí, ktoré im pomáhajú pri učení sa matematiky.