Emocionálny kompas – program na zlepšenie emočného zdravia a vzťahov u detí

Emocionálny Kompas je program pre učiteľov o tom, ako u detí zlepšiť duševné zdravie, vzťahy v škole a schopnosť sústrediť sa. Okrem zapojenia sa do programu sú k dispozícii na stiahnutie metodické príručky – intervencia na podporu zvládania emócií a posilnenie vzťahov u detí na 1. a 2. stupni ZŠ.
Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 2. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Publikácia poskytuje pomoc vyučujúcim predmetu slovenský jazyk a slovenská literatúra v 1. cykle vzdelávania. Konkretizuje špecifiká vyučovania predmetu v 2. ročníku ZŠ s VJM, prezentuje stratégie, ciele, zásady, vyučovacie techniky, organizačné formy a vyučovacie metódy
Aktivizujúce vyučovacie metódy v teórii a praxi náboženskej výchovy

Publikácia objasňuje problematiku aktivizujúcich vyučovacích metód teoreticky, ale taktiež ponúka možnosti ich využitia vo vyučovacom predmete náboženská výchova.
Metodický model vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v 1. ročníku základnej školy s vyučovacím jazykom maďarským

Publikácia slúži vyučujúcim SJSL v úvodnej etape 1. cyklu vzdelávania. Zameriava sa na rozvoj komunikačných zručností a konkretizuje koncepciu vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry v školách s VJM.
PRIMAS – materiály na podporu bádateľsky orientovaného vyučovania v prírodných vedách a matematike

Hlavným cieľom medzinárodného projektu bolo podporiť začlenenie bádateľsky orientovaného vyučovania (IBL) do vyučovania matematiky a prírodovedných predmetov. Výstupom projektu sú viaceré moduly a pracovné listy, dostupné aj v slovenčine.
Využitie projektovej metódy vo výtvarnej výchove s artefiletickými postupmi

Publikácia ponúka praktické ukážky a osvedčené postupy projektového vyučovania vo výtvarnej výchove, ktoré vychádzajú z artefiletickej koncepcie. Je zdrojom metodických tipov a konkrétnych výtvarných projektov, ktoré podporujú kreatívny rozvoj žiakov.
Výtvarný prejav a znevýhodnenie – korene a súčasnosť proinkluzívnej didaktiky výtvarnej výchovy

Publikácia ponúka hlboký pohľad na inkluzívne vzdelávanie vo výtvarnej pedagogike, pričom ukazuje, ako môže umenie podporiť jedinečnosť každého žiaka bez ohľadu na jeho schopnosti či inakosť.
Učím s AI – portál o využití umelej inteligencie vo výučbe (Scio)

Portál Učím s AI od českej organizácie Scio ponúka množstvo praktických tipov a návodov, ako používať umelú inteligenciu vo vyučovaní a v príprave na vyučovanie.
Vyhrňme si rukávy – podpora bádateľsky orientovaného vyučovania prírodných vied na základných školách

Projekt bol realizovaný na základe slovensko-francúzskej spolupráce na 1. stupni vybraných základných škôl už v roku 2004. Poskytuje nielen odborné informácie, ale aj námety na pokusy, experimenty a iné bádateľsky zamerané aktivity..
Vieme – portál na online precvičovanie učiva viacerých vyučovacích predmetov

Portál obsahuje rôzne typy úloh a cvičení, ktoré slúžia na efektívne a motivujúce upevňovanie a získavanie vedomostí predmetov slovenčina, angličtina, nemčina, matematika, informatika, geografia, biológia, chémia a fyzika.
Zážitkové aktivity na spoznávanie okolia, rozvíjanie citlivosti a vzťahu k priestoru

Ako rozvinúť vzťah detí a mladých ľudí k ich obci alebo mestu? Napríklad aj netradičnými aktivitami priamo v uliciach, ktoré ich motivujú pozrieť sa na priestor iným pohľadom. Takéto aktivity prinášajú karty Medzi Pilíři.
Vzdelávacie materiály UNICEF pre výchovu k charakteru, etickú výchovu a VO Človek a spoločnosť

UNICEF ponúka v rámci programu Škola priateľská deťom viacero metodických publikácií a vzdelávacích materiálov pre všetky cykly základného vzdelávania, materské aj stredné školy.