Manuál pre inklúziu detí cudzincov do výchovno-vzdelávacieho procesu v SR

Manuál pre riaditeľov, pedagogických i nepedagogických zamestnancov ako „krok za krokom“ postupovať pri príprave na príchod žiaka-cudzinca do školy, a tým zabezpečiť jeho plnohodnotné začlenenie do výchovno-vzdelávacieho procesu.
Metodiky a aktivity pre 1. cyklus VO Človek a spoločnosť (občiansky komponent)

Hľadáte aktivity, ktoré vám pomôžu dosiahnuť ciele a výkonové štandardy u svojich žiakov a zároveň budú pre nich zaujímavé a motivujúce? Jednotlivé metodiky a aktivity sú priradené ku konkrétnym obsahovým štandardom občianskeho komponentu 1. cyklu VO Človek a spoločnosť.
Metodiky a aktivity pre 1. cyklus VO Človek a spoločnosť (dejepisný komponent)

Hľadáte aktivity, ktoré vám pomôžu dosiahnuť ciele a výkonové štandardy u svojich žiakov a zároveň budú pre nich zaujímavé a motivujúce? Jednotlivé metodiky a aktivity sú priradené ku konkrétnym obsahovým štandardom dejepisného komponentu 1. cyklu VO Človek a spoločnosť.
Metodiky a aktivity pre 1. cyklus VO Človek a spoločnosť (geografický komponent)

Hľadáte aktivity, ktoré vám pomôžu dosiahnuť ciele a výkonové štandardy u svojich žiakov a zároveň budú pre nich zaujímavé a motivujúce? Jednotlivé metodiky a aktivity sú priradené ku konkrétnym obsahovým štandardom geografického komponentu 1. cyklu VO Človek a spoločnosť.
Metodické námety na aktivity k predmetu Človek a spoločnosť pre 1. cyklus

Námety na aktivity vonku, na besedu, projekt, či na domácu úlohu k predmetu Človek a spoločnosť pre 2. a 3. ročník sú v súlade so vzdelávacími štandardmi nového ŠVP.
Ako vytvoriť školský podcast? Metodika s postupnosťou krokov

Ako postupovať pri založení školského podcastu? Kde začať, ako vyberať témy, moderátorov a ako zapojiť žiakov? Metodika je výstupom projektu Knižní influenceri na ZŠ s MŠ v Oščadnici.
Web umenia: on-line katalóg výtvarných diel zo zbierok slovenských galérií so vzdelávacími aktivitami (nielen) pre výtvarnú výchovu

Web umenia je on-line katalóg výtvarných diel zo zbierok slovenských galérií evidovaných v Centrálnej evidencii diel výtvarného umenia. Nájdete tu základné informácie o dielach a ich autoroch, články, videá a tematické kolekcie. Vďaka Webu umenia môžete so žiakmi spoznávať výtvarné diela priamo v triede, hoci sú vystavené v galériách, ktoré sú príliš ďaleko na to, aby […]
Vzdelávacie materiály Slovenskej národnej galérie (nielen) pre výtvarnú výchovu

Zoznámte sa so vzdelávacími materiálmi vytvorenými galerijnými pedagógmi Slovenskej národnej galérie (SNG), ktoré môžete použiť priamo vo vyučovaní.
Usmernenia pre učiteľov týkajúce sa boja proti dezinformáciám a podpory digitálnej gramotnosti prostredníctvom vzdelávania a odbornej prípravy

Usmernenia spájajú pedagogickú teóriu a prax v jednom ľahko použiteľnom formáte: Ako môžeme v mladých ľuďoch vzbudiť skutočný záujem o overovanie faktov a kritické myslenie? Aké sú technické rozmery dezinformácií? Ako sa dá odhaliť deepfake?
Etické usmernenia pre pedagógov týkajúce sa používania umelej inteligencie a údajov pri výučbe a vzdelávaní

Usmernenia EÚ identifikujú konkrétne a všeobecné príklady použitia umelej inteligencie – zdôrazňujú etické hľadiská a požiadavky v súvislosti s jej používaním a vymedzujú vznikajúce kompetencie a kľúčové pojmy alebo techniky v oblasti vzdelávania.
Metodiky vedenia triednických hodín

Pozrite si zoznam metodík, ktoré obsahujú nielen podrobnejší vstup do témy triednických hodín, ale aj množstvo aktivít a hier na rôzne témy a účely.
Skúmavé čítanie – metodická príručka o tom, ako rozvíjať čitateľskú gramotnosť v odborných predmetoch

Metodická príručka „Zkoumavé čtení – přece nečtou jenom češtináři“ od českej organizácie Nová škola, o. p. s. prináša návody, námety a inšpirácie na rozvoj čitateľskej gramotnosti v odborných predmetoch. Jednotlivé aktivity sú podrobne opísané a je možné ich prakticky okamžite implementovať do výučby.