Digitálne občianstvo prostredníctvom jazykového vzdelávania

Ilustračný obrázok z webstránky.

Zdroje Európskeho centra pre moderné jazyky (ECML) poskytnú odborníkom z oblasti jazykového vzdelávania praktické nástroje a konkrétne spôsoby, ako viesť žiakov k rozvíjaniu ich digitálneho občianstva pri zapájaní sa do autentických jazykových situácií a procesov kritickej reflexie.

Hurá von – metodické námety na učenie vonku

Ilustračný obrázok: titulná strana metodických listov Hurá von

Je veľa dôvodov, prečo učiť vonku – keď nie pravidelne, tak aspoň občasne. Deti sa vonku učia rady, pretože sú prirodzene zvedavé a vonku majú príležitosť zmysluplne a hravo objavovať a bádať. Vonkajšie prostredie ponúka širokú škálu povrchov, vôní, farieb a tvarov.  Pobyt vonku a hlavne v obklopení zelene pôsobí pozitívne na fyzické aj psychické […]

Životné zručnosti – nástroje výchovy a vzdelávania

Ilustračný obrázok: náhľad titulnej strany publikácie Životné zručnosti - nástroje výchovy a vzdelávania

Publikácia poskytuje nielen východiská práce so životnými zručnosťami, ale prináša najmä skúsenosti a príklady dobrej praxe z viacerých škôl na Slovensku. Súčasťou publikácie je aj opis aktivít na rozvoj jednotlivých životných zručností.

Skupinové vyučovanie – od teórie po prax

Ilustračná fotografia žiakov pracujúcich v skupine.

Ako pracovať so skupinovým vyučovaním čo najefektívnejšie? Ako žiakov rozdeľovať do skupín? Akých chýb sa vyvarovať a aké typy úloh fungujú najlepšie? Pozrite si publikácie, ktoré vás prevedú skupinovým vyučovaním od teórie po prax.

Programovanie a kódovanie v primárnom vzdelávaní (NOPS)

Ilustračná fotografia: využitie Ozobotov v matematike

Práca najlepšej pedagogickej a odbornej skúsenosti edukačnej praxe Evy Raffajovej je zameraná na inováciu profesijných zručností v oblasti digitálnej gramotnosti, programovania a kódovania na informatike a v prírodovedných predmetov
v primárnom vzdelávaní.

Ďakujeme, že robíte portál lepším pre všetkých




    Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?