Myšlienkové mapy ako efektívny nástroj prezenčného a dištančného vzdelávania

Práca najlepšej odbornej a pedagogickej skúsenosti Jána Beláka sa zaoberá využitím metódy myšlienkových máp ako
efektívneho nástroja prezenčného, ale aj dištančného vzdelávania. Predstavuje aj konkrétne digitálne nástroje na ich tvorbu.
Bádateľské aktivity v prírodovednom vzdelávaní

Metodické príručky ŠPÚ a UPJŠ (2016) sprevádzajú bádateľským vyučovaním v prírodovednom vzdelávaní od teórie k praxi. Časť A je venovaná teoretickým východiskám a spôsobom hodnotenia. Časť B pozostáva z príručiek s návrhom aktivít pre biológiu, chémiu a fyziku.
Čítanie nekončí bodkou v texte – čítanie s porozumením v náučných textoch (inkluzivniskola.cz)

Svojbytným druhom čítania je čítanie za účelom učenia sa. Spôsobilosti potrebné na čítanie s porozumením využívajú žiaci vo všetkých predmetoch, preto by nemal byť ich rozvoj len úlohou učiteľov jazyka a literatúry. Stručný prehľad spôsobu práce s náučnými textami v prírodovedných alebo spoločenskovedných predmetoch prináša článok českého projektu Inkluzivní škola.
Čitateľská gramotnosť a projektové vyučovanie – komplexný portál so všetkými podstatnými informáciami

Webový portál Čtenářská gramotnost a projektové vyučování (česky) je určený učiteľom základných škôl. Na jednom mieste sústredí všetky podstatné informácie vzťahujúce sa k rozvoju čitateľskej gramotnosti.
Čitateľská gramotnosť – metodický portál NPI so vzdelávacími modulmi pre učiteľov

Metodický portál českého Národného pedagogického inštitútu (NPI) k čitateľskej gramotnosti obsahuje e-learningové moduly (lekcie), ktoré vás prevedú dôležitými súčasťami rozvoja čitateľskej gramotnosti.
Príručka pre ranné kruhy

Praktická príručka ministerstva školstva je pomocníkom pre zavedenie a organizáciu ranných kruhov. Príručka je výsledkom spolupráce so školami, občianskymi združeniami a jednotlivcami, ktorí majú bohaté skúsenosti s rannými kruhmi.
Korupcia. Námety na vyučovanie pre základné a stredné školy

ŠPÚ v spolupráci s nadáciou Zastavme korupciu pripravil pre učiteľov metodickú príručku s námetmi na aktivity, ktorými sa žiakom na ZŠ a SŠ približuje problematika korupcie, klientelizmu, verejných a súkromných statkov.