Ranné kruhy

Titulný obrázok príručky Ranné kruhy (Inklucentrum)

Ranné kruhy ako ranné 10-15 min. stretnutie triedneho učiteľa a žiaka pevne ukotvené v rozvrhu školy je nástroj podpory duševného zdravia detí i učiteľov. Žiaci a ich vzťahová osoba – triedny učiteľ budujú každodenné vzťahy prostredníctvom stretnutí a rozhovorov a rozvíjajú komunikačné zručnosti, ktoré slúžia na budovanie bezpečného prostredia.

Príručky pre podporu duševnej pohody a bezpečného prostredia v triede

Ilustračný obrázok k príručkám pre podporu duševnej pohody a bezpečného prostredia v triede

Pre školy, ktoré chcú prehĺbiť budovanie sociálnej a emocionálnej gramotnosti u žiakov, zlepšiť ich duševnú pohodu, podporiť kvalitné a láskavé vzťahy, prispieť k pozitívnej klíme v triede a pôsobiť preventívne voči šikanovaniu a agresii, ministerstvo pripravilo tri príručky pre vekové skupiny 6–10, 11–13 a 14–18 rokov.

Príručka pre spoluprácu školy a rodiny

Ilustračný obrázok: titulná strana Príručky pre spoluprácu školy a rodiny

Výskumy ukazujú, že jedným z najčastejších zdrojov stresu pre učiteľov a učiteľky je komunikácia a konflikty s rodičmi. Ministerstvo školstva preto školám ponúka praktickú podporu na zlepšenie komunikácie s rodičmi a ich zapojenie do školského života.

Budovanie spolupráce s rodičom – tvorba bezpečia vo vzťahoch

Ilustračný obrázok: titulná strana publikácie Budovanie spolupráce s rodičom

Publikácia VÚDPaP sa zameriava na budovanie spolupráce medzi pedagogickými a odbornými zamestnancami v škole a rodičmi, avšak jej hlavným zmyslom je, vďaka fungujúcej účinnej spolupráci, podporiť zabezpečenie adekvátnej pomoci každému dieťaťu bez ohľadu na náročnosť jeho rodinnej situácie a možností rodičov.

Čo robiť, keď… – metodická podpora pre riešenie problémových situácií v škole

Ilustračný obrázok k publikácii generovaný AI

Praktická príručka pre riaditeľov škôl, školských psychológov, učiteľov etickej výchovy, triednych učiteľov a vychovávateľov, ktorá pomáha objasňovať a zdôvodňovať problémové správanie, a zároveň ponúka námety a konkrétne aktivity a možnosti práce so žiakmi 2. stupňa ZŠ a žiakmi SŠ pri ich prevencii v rámci školských i mimoškolských aktivít.

Spolupráca v školskom prostredí

Ilustračný obrázok: náhľad titulnej strany publikácie Spolupráca v školskom prostredí

Chcete u žiakov budovať zdravé vzťahy a rozvíjať efektívnu spoluprácu v triede? Publikácia od organizácie Človek v ohrození ponúka praktické rady, overené techniky kooperatívneho učenia a inšpirácie z praxe, ktoré môžete využiť na vyučovacích hodinách aj mimo nich.

Životné zručnosti – nástroje výchovy a vzdelávania

Ilustračný obrázok: náhľad titulnej strany publikácie Životné zručnosti - nástroje výchovy a vzdelávania

Publikácia poskytuje nielen východiská práce so životnými zručnosťami, ale prináša najmä skúsenosti a príklady dobrej praxe z viacerých škôl na Slovensku. Súčasťou publikácie je aj opis aktivít na rozvoj jednotlivých životných zručností.

Skupinové vyučovanie – od teórie po prax

Ilustračná fotografia žiakov pracujúcich v skupine.

Ako pracovať so skupinovým vyučovaním čo najefektívnejšie? Ako žiakov rozdeľovať do skupín? Akých chýb sa vyvarovať a aké typy úloh fungujú najlepšie? Pozrite si publikácie, ktoré vás prevedú skupinovým vyučovaním od teórie po prax.

Ďakujeme, že robíte portál lepším pre všetkých


    Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?