Learn & Lead: Prístup zameraný na potreby žiaka, ako konkrétny vyučovací prístup

Cieľom inovácie je pomôcť učiteľom rozvíjať zručnosti zabezpečujúce optimálny rozvoj potenciálu každého žiaka – posilňovanie jeho autonómie, kritického myslenia a zodpovednosti za vlastné učenie a vytvárať bezpečné prostredie a pozitívnu učebnú atmosféru.
Emocionálny kompas

Emocionálny kompas je bezplatný preventívny program na systematický rozvoj sociálnych a emocionálnych zručností detí a učiteľov v súlade s novým ŠVP.
Supertrieda – Prevencia voči násiliu a šikanovaniu na školách

SUPERTRIEDA/SUPERCLASS účinne a preventívne rieši násilie na školách v EU. Využíva metódu J.A.Komenského „Škola /dramatickou/ hrou“.
Pracuje so skupinovou dynamikou v detskom kolektíve, na skvalitňovaní vzťahov smerom k empatii, spolupráci, kreativite a motivácii do práce.
Ako učiť rozmanitú triedu – inklúzia a diferenciácia v praxi

Prihláste sa na webinár, v ktorom budeme hľadať odpovede na otázky, prečo je inklúzia pre naše školy výzvou a čo je potrebné zmeniť, aby sa stala prirodzenou súčasťou vyučovania. Predstavíme kľúčové princípy inkluzívneho vzdelávania v kontexte kurikulárnych zmien a poskytneme praktické podnety pre prax.
Objavuj, pýtaj sa a ži: Nečakaná sila zdravej zvedavosti. Martin Kuruc v podcaste Rozhovory Choices

Zvedavosť nie je len detská hra — je to zdroj energie, motor poznania a kľúč k hlbšiemu porozumeniu sebe aj svetu. Ako ju v sebe a v žiakoch udržať živú? Vypočujte si viac o zvedavosti v epizóde podcastu Rozhovory Choices s Martinom Kurucom z Katedry pedagogiky PF UK v Bratislave.
Traumu rešpektujúci prístup v triede

Inovácia prináša vedomosti a zručnosti pre vytváranie bezpečného prostredia v škole, pre prácu s náročným správaním v triede a pre porozumenie prežívania a správania u seba i druhých.
„Šikanovanie“ očami nenásilnej komunikácie

Iný spôsob pristupovania k ubližovaniu si detí medzi sebou, a to adaptáciou restoratívnej spravodlivosti a konceptu Nenásilnej komunikácie (M. Rosenberg) do školského prostredia. Zmenou pojmov, prístupu a metód, zameraním na pocity a potreby každého človeka v danej situácii. Nahradenie obete a agresora ľudskou tvárou a menom, nie nálepkou a obrazom nepriateľa.
Ranné kruhy

Ranné kruhy ako ranné 10-15 min. stretnutie triedneho učiteľa a žiaka pevne ukotvené v rozvrhu školy je nástroj podpory duševného zdravia detí i učiteľov. Žiaci a ich vzťahová osoba – triedny učiteľ budujú každodenné vzťahy prostredníctvom stretnutí a rozhovorov a rozvíjajú komunikačné zručnosti, ktoré slúžia na budovanie bezpečného prostredia.
Príručky pre podporu duševnej pohody a bezpečného prostredia v triede

Pre školy, ktoré chcú prehĺbiť budovanie sociálnej a emocionálnej gramotnosti u žiakov, zlepšiť ich duševnú pohodu, podporiť kvalitné a láskavé vzťahy, prispieť k pozitívnej klíme v triede a pôsobiť preventívne voči šikanovaniu a agresii, ministerstvo pripravilo tri príručky pre vekové skupiny 6–10, 11–13 a 14–18 rokov.
Príručka pre spoluprácu školy a rodiny

Výskumy ukazujú, že jedným z najčastejších zdrojov stresu pre učiteľov a učiteľky je komunikácia a konflikty s rodičmi. Ministerstvo školstva preto školám ponúka praktickú podporu na zlepšenie komunikácie s rodičmi a ich zapojenie do školského života.
Prevencia predčasného ukončovania školskej dochádzky – príručka pre školy, pedagogických a odborných zamestnancov a školské podporné tímy

Príručka (UNICEF) ponúka systematický a praktický prístup k identifikácii, prevencii a intervencii u žiakov ohrozených predčasným ukončením školskej
dochádzky. Kombinuje poznatky zo zahraničných výskumov s príkladmi a návrhmi z praxe na Slovensku.
Budovanie spolupráce s rodičom – tvorba bezpečia vo vzťahoch

Publikácia VÚDPaP sa zameriava na budovanie spolupráce medzi pedagogickými a odbornými zamestnancami v škole a rodičmi, avšak jej hlavným zmyslom je, vďaka fungujúcej účinnej spolupráci, podporiť zabezpečenie adekvátnej pomoci každému dieťaťu bez ohľadu na náročnosť jeho rodinnej situácie a možností rodičov.