Ranné kruhy

Titulný obrázok príručky Ranné kruhy (Inklucentrum)

Ranné kruhy ako ranné 10-15 min. stretnutie triedneho učiteľa a žiaka pevne ukotvené v rozvrhu školy je nástroj podpory duševného zdravia detí i učiteľov. Žiaci a ich vzťahová osoba – triedny učiteľ budujú každodenné vzťahy prostredníctvom stretnutí a rozhovorov a rozvíjajú komunikačné zručnosti, ktoré slúžia na budovanie bezpečného prostredia.

Príručky pre podporu duševnej pohody a bezpečného prostredia v triede

Ilustračný obrázok k príručkám pre podporu duševnej pohody a bezpečného prostredia v triede

Pre školy, ktoré chcú prehĺbiť budovanie sociálnej a emocionálnej gramotnosti u žiakov, zlepšiť ich duševnú pohodu, podporiť kvalitné a láskavé vzťahy, prispieť k pozitívnej klíme v triede a pôsobiť preventívne voči šikanovaniu a agresii, ministerstvo pripravilo tri príručky pre vekové skupiny 6–10, 11–13 a 14–18 rokov.

Príručka pre spoluprácu školy a rodiny

Ilustračný obrázok: titulná strana Príručky pre spoluprácu školy a rodiny

Výskumy ukazujú, že jedným z najčastejších zdrojov stresu pre učiteľov a učiteľky je komunikácia a konflikty s rodičmi. Ministerstvo školstva preto školám ponúka praktickú podporu na zlepšenie komunikácie s rodičmi a ich zapojenie do školského života.

Budovanie spolupráce s rodičom – tvorba bezpečia vo vzťahoch

Ilustračný obrázok: titulná strana publikácie Budovanie spolupráce s rodičom

Publikácia VÚDPaP sa zameriava na budovanie spolupráce medzi pedagogickými a odbornými zamestnancami v škole a rodičmi, avšak jej hlavným zmyslom je, vďaka fungujúcej účinnej spolupráci, podporiť zabezpečenie adekvátnej pomoci každému dieťaťu bez ohľadu na náročnosť jeho rodinnej situácie a možností rodičov.

Čo robiť, keď… – metodická podpora pre riešenie problémových situácií v škole

Ilustračný obrázok k publikácii generovaný AI

Praktická príručka pre riaditeľov škôl, školských psychológov, učiteľov etickej výchovy, triednych učiteľov a vychovávateľov, ktorá pomáha objasňovať a zdôvodňovať problémové správanie, a zároveň ponúka námety a konkrétne aktivity a možnosti práce so žiakmi 2. stupňa ZŠ a žiakmi SŠ pri ich prevencii v rámci školských i mimoškolských aktivít.

Spolupráca v školskom prostredí

Ilustračný obrázok: náhľad titulnej strany publikácie Spolupráca v školskom prostredí

Chcete u žiakov budovať zdravé vzťahy a rozvíjať efektívnu spoluprácu v triede? Publikácia od organizácie Človek v ohrození ponúka praktické rady, overené techniky kooperatívneho učenia a inšpirácie z praxe, ktoré môžete využiť na vyučovacích hodinách aj mimo nich.

Životné zručnosti – nástroje výchovy a vzdelávania

Ilustračný obrázok: náhľad titulnej strany publikácie Životné zručnosti - nástroje výchovy a vzdelávania

Publikácia poskytuje nielen východiská práce so životnými zručnosťami, ale prináša najmä skúsenosti a príklady dobrej praxe z viacerých škôl na Slovensku. Súčasťou publikácie je aj opis aktivít na rozvoj jednotlivých životných zručností.

Skupinové vyučovanie – od teórie po prax

Ilustračná fotografia žiakov pracujúcich v skupine.

Ako pracovať so skupinovým vyučovaním čo najefektívnejšie? Ako žiakov rozdeľovať do skupín? Akých chýb sa vyvarovať a aké typy úloh fungujú najlepšie? Pozrite si publikácie, ktoré vás prevedú skupinovým vyučovaním od teórie po prax.

Návrh aktivít na týždeň venovaný wellbeingu

Ilustračný obrázok. Zdroj: www.tydenprowellbeing.cz

Venovať sa wellbeingu v škole nemusí byť až tak náročné. Začať stačí aj malými krokmi a jednoduchými aktivitami. Tie, ktoré sú odporúčané na Týden pro wellbeing v Česku, sú inšpiratívne a dostupné aj pre vás.

Ďakujeme, že robíte portál lepším pre všetkých




    Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?