OctoStudio – zábavné kódovanie na mobilných zariadeniach

OctoStudio je bezplatná aplikácia na kódovanie, určená pre deti a vytvorená rovnakým tímom, ktorý stojí za populárnou platformou Scratch. Funguje na mobilných zariadeniach a využíva blokové programovanie na tvorbu jednoduchých animácií, hier a interaktívnych projektov.
Code Week – portál Európskeho týždňa programovania

Európsky týždeň programovania je iniciatíva, ktorá oslavuje programovanie, počítačové myslenie a digitálnu gramotnosť. Online platforma iniciatívy ponúka množstvo materiálov a inšpirácií pre výučbu.
Stratégie tvorivého a kritického myslenia v príprave učiteľov prírodovedných predmetov, matematiky a informatiky

Odborná publikácia (UKF, 2017) predstavuje súčasné trendy v didaktikách predmetov biológia, chémia, fyzika, geografia, matematika a informatika. Okrem teórie prináša aj konkrétne ukážky implementácie metód a foriem vyučovania, ktoré podporujú kreativitu a kritické myslenie žiakov.
Bezpečné chování na internetu pro kluky a pro holky – námety na výučbové aktivity

Metodická príručka Univerzity Palackého v Olomouci poskytuje komplexný návod na výučbu tém týkajúcich sa bezpečnosti a správneho správania v online prostredí. Obsahuje súbor praktických aktivít a metodických odporúčaní využiteľných priamo vo výučbe.
Sprievodca čarovným online svetom pre múdre deti – prehľad elixírov a kúzelných nástrojov, ktoré využijú deti na internete

Publikácia Európskej únie je hravým sprievodcom detí vo svete internetu. Mladým čitateľom prezradí, ako funguje internet, odhalí im kúzla programovania a vysvetlí, ako sa môžu v online priestore bezpečne pohybovať. Pomáha rozvíjať nielen digitálnu, ale aj občiansku a mediálnu gramotnosť.
Kyberpolis – základy kyberbezpečnosti hravou formou

Interaktívna vzdelávacia hra Kyberpolis približuje žiakom dôležité princípy kyberbezpečnosti zábavnou formou.
Vieme – portál na online precvičovanie učiva viacerých vyučovacích predmetov

Portál obsahuje rôzne typy úloh a cvičení, ktoré slúžia na efektívne a motivujúce upevňovanie a získavanie vedomostí predmetov slovenčina, angličtina, nemčina, matematika, informatika, geografia, biológia, chémia a fyzika.
Integrácia technológie 3D tlače do výučby na základných a stredných školách

Metodika Masarykovej univerzity reaguje na aktuálnu dostupnosť technológií kvalitnej 3D tlače a dopyt po metodickej podpore využitia 3D tlače vo výučbe. Poskytuje námety na výrobu učebných pomôcok (modelov) pre rôzne predmety na ZŠ a SŠ.
Programovanie a kódovanie v primárnom vzdelávaní (NOPS)

Práca najlepšej pedagogickej a odbornej skúsenosti edukačnej praxe Evy Raffajovej je zameraná na inováciu profesijných zručností v oblasti digitálnej gramotnosti, programovania a kódovania na informatike a v prírodovedných predmetov
v primárnom vzdelávaní.
Implementácia geografických informačných systémov (GIS) do výučby na základných a stredných školách

Cieľom projektu Katedry geografie z Masarykovej univerzity v Brne je rozvoj využívania geoinformačných technológií (GIT) vo výučbe na ZŠ a SŠ. Okrem komplexnej metodiky sú pre učiteľov k dispozícii aj návrhy aktivít s využitím GIT.
IT akadémia – metodiky s využitím digitálnych nástrojov pre rôzne predmety ZŠ a SŠ

Metodiky s využitím digitálnych nástrojov pre matematiku, informatiku, biológiu, fyziku, chémiu a geografiu na ZŠ a SŠ.
Informatika 2.0 – komplexný metodický portál na výučbu informatiky a rozvoj digitálnej gramotnosti

Komplexný metodický portál na výučbu informatiky ponúka zdarma vyše 650 plánov vyučovacích hodín z rôznych oblastí informatiky a digitálnej gramotnosti, automatizovaný test digitálnych zručností a vzdelávanie pre učiteľov.