Čítanie nekončí bodkou v texte – čítanie s porozumením v náučných textoch (inkluzivniskola.cz)

Svojbytným druhom čítania je čítanie za účelom učenia sa. Spôsobilosti potrebné na čítanie s porozumením využívajú žiaci vo všetkých predmetoch, preto by nemal byť ich rozvoj len úlohou učiteľov jazyka a literatúry. Stručný prehľad spôsobu práce s náučnými textami v prírodovedných alebo spoločenskovedných predmetoch prináša článok českého projektu Inkluzivní škola.
Čitateľská gramotnosť a projektové vyučovanie – komplexný portál so všetkými podstatnými informáciami

Webový portál Čtenářská gramotnost a projektové vyučování (česky) je určený učiteľom základných škôl. Na jednom mieste sústredí všetky podstatné informácie vzťahujúce sa k rozvoju čitateľskej gramotnosti.
Integrácia vyučovania angličtiny s rozvojom globálnych spôsobilostí

Článok zo zborníka Súčasné výzvy vo vyučovaní jazykov 2023 prináša konkrétne ukážky a príklady dobrej praxe k zapojeniu prierezových gramotností do vyučovania cudzích jazykov.