Artefiletika a inkluzívna trieda

Artefiletika ako metóda pojmového a zmyslového učenia cez kreatívnu tvorbu využíva prvky nenásilnej komunikácie, facilitácie, reflexie a budovania bezpečnej triedy nielen vo výtvarnej výchove.
Traumu rešpektujúci prístup v triede

Inovácia prináša vedomosti a zručnosti pre vytváranie bezpečného prostredia v škole, pre prácu s náročným správaním v triede a pre porozumenie prežívania a správania u seba i druhých.
Rozvoj matematickej gramotnosti v primárnom vzdelávaní

Príručka pre učiteľov (MPC, 2017) oboznamuje s medzinárodnými meraniami PISA a TIMSS, pričom sa zameriava najmä na testovanie matematických úloh a tvorbu testových úloh z matematickej gramotnosti. Nosnú časť metodického materiálu tvoria návrhy úloh z matematickej gramotnosti pre žiakov 1. stupňa ZŠ.
Mnohouholníky v pokrývaní roviny

Publikácia Katedry matematiky z FPVaI UKF v Nitre sa venuje rozvoju geometrickej
predstavivosti prostredníctvom pokrývania roviny mnohouholníkmi. Obsahuje teoretickú ale aj praktickú časť s návrhom praktických aktivít do výučby.
Kde žijeme – praktické aktivity na spoznávanie miestnej komunity a rozvoj občianskej angažovanosti

Metodická príručka predstavuje podrobný opis aktivít výchovno-vzdelávacieho programu pre deti vo veku od 9 do 15 rokov. Jeho cieľom je formovanie zodpovedného občana, ktorý sa usiluje o zlepšenie svojho životného prostredia a života v miestnej komunite.
Aktuálne trendy vo vyučovaní matematiky

Publikácia sa venuje teoretickému rámcu „Vyučovanie pre robustné pochopenie matematiky“ s cieľom prevencie formalizmu vo vedomostiach žiakov. Súčasne poukazuje na miskoncepcie súvisiace s formálnym poznaním matematických pojmov a vzťahov a uvádza konkrétne nástroje na diagnostiku formalizmu v žiackych vedomostiach.
Pre lepšiu budúcnosť Zeme 2 – digitálny kurz o význame a ohrození oceánov

E-learningový kurz o význame vody pre ľudí, zvieratá a celú planétu je určený najmä pre žiakov 2. cyklu základného vzdelávania. Zaoberá sa problémom plastov v moriach, otepľovaním oceánov, topením ľadovcov a ohrozením koralových útesov.
Zlomky – interaktívny multimediálny výučbový materiál

Výučbový materiál Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity v Trnave je možné využiť na vyučovacích hodinách matematiky v kombinácii s interaktívnou tabuľou alebo s počítačmi. Obsahuje interaktívne cvičenia, elektronický kurz a inštruktážne videá.
Matematika, kde ju nepoznáme – vzdelávací okruh ČT edu

Tematický okruh vzdelávacieho portálu ČT edu s názvom Matematika, kde ju nepoznáme pozostáva z piatich námetov, ktoré obsahujú 15 krátkych videí a 12 pracovných listov zameraných na praktickú matematiku zo života. Materiály sú určené pre žiakov 1. a 2. cyklu základného vzdelávania.
Grunnlaget – metóda pojmového učenia

Metóda Grunnlaget je nórska vzdelávacia metóda rozvoja učenia celostným prístupom založenom na postupnom budovaní pojmov a tvorivého rozvoja učenia.
„Šikanovanie“ očami nenásilnej komunikácie

Iný spôsob pristupovania k ubližovaniu si detí medzi sebou, a to adaptáciou restoratívnej spravodlivosti a konceptu Nenásilnej komunikácie (M. Rosenberg) do školského prostredia. Zmenou pojmov, prístupu a metód, zameraním na pocity a potreby každého človeka v danej situácii. Nahradenie obete a agresora ľudskou tvárou a menom, nie nálepkou a obrazom nepriateľa.
Facilitatívne a reflektívne učenie

Inovácia prináša filozofický aj praktický, humanistický prístup vo vzdelávaní podľa C. Rogersa. Stojí na učiteľovi ako facilitátorovi, ktorý podnecuje a uľahčuje samoučenie žiakov.