Rozvoj matematickej gramotnosti v primárnom vzdelávaní

Príručka pre učiteľov (MPC, 2017) oboznamuje s medzinárodnými meraniami PISA a TIMSS, pričom sa zameriava najmä na testovanie matematických úloh a tvorbu testových úloh z matematickej gramotnosti. Nosnú časť metodického materiálu tvoria návrhy úloh z matematickej gramotnosti pre žiakov 1. stupňa ZŠ.

Mnohouholníky v pokrývaní roviny

Publikácia Katedry matematiky z FPVaI UKF v Nitre sa venuje rozvoju geometrickej
predstavivosti prostredníctvom pokrývania roviny mnohouholníkmi. Obsahuje teoretickú ale aj praktickú časť s návrhom praktických aktivít do výučby.

Aktuálne trendy vo vyučovaní matematiky

Publikácia sa venuje teoretickému rámcu „Vyučovanie pre robustné pochopenie matematiky“ s cieľom prevencie formalizmu vo vedomostiach žiakov. Súčasne poukazuje na miskoncepcie súvisiace s formálnym poznaním matematických pojmov a vzťahov a uvádza konkrétne nástroje na diagnostiku formalizmu v žiackych vedomostiach.

Zlomky – interaktívny multimediálny výučbový materiál

Výučbový materiál Pedagogickej fakulty Trnavskej univerzity v Trnave je možné využiť na vyučovacích hodinách matematiky v kombinácii s interaktívnou tabuľou alebo s počítačmi. Obsahuje interaktívne cvičenia, elektronický kurz a inštruktážne videá.

Matematika, kde ju nepoznáme – vzdelávací okruh ČT edu

Tematický okruh vzdelávacieho portálu ČT edu s názvom Matematika, kde ju nepoznáme pozostáva z piatich námetov, ktoré obsahujú 15 krátkych videí a 12 pracovných listov zameraných na praktickú matematiku zo života. Materiály sú určené pre žiakov 1. a 2. cyklu základného vzdelávania.

Ranné kruhy

Titulný obrázok príručky Ranné kruhy (Inklucentrum)

Ranné kruhy ako ranné 10-15 min. stretnutie triedneho učiteľa a žiaka pevne ukotvené v rozvrhu školy je nástroj podpory duševného zdravia detí i učiteľov. Žiaci a ich vzťahová osoba – triedny učiteľ budujú každodenné vzťahy prostredníctvom stretnutí a rozhovorov a rozvíjajú komunikačné zručnosti, ktoré slúžia na budovanie bezpečného prostredia.

Príručky pre podporu duševnej pohody a bezpečného prostredia v triede

Ilustračný obrázok k príručkám pre podporu duševnej pohody a bezpečného prostredia v triede

Pre školy, ktoré chcú prehĺbiť budovanie sociálnej a emocionálnej gramotnosti u žiakov, zlepšiť ich duševnú pohodu, podporiť kvalitné a láskavé vzťahy, prispieť k pozitívnej klíme v triede a pôsobiť preventívne voči šikanovaniu a agresii, ministerstvo pripravilo tri príručky pre vekové skupiny 6–10, 11–13 a 14–18 rokov.

Príručka pre spoluprácu školy a rodiny

Ilustračný obrázok: titulná strana Príručky pre spoluprácu školy a rodiny

Výskumy ukazujú, že jedným z najčastejších zdrojov stresu pre učiteľov a učiteľky je komunikácia a konflikty s rodičmi. Ministerstvo školstva preto školám ponúka praktickú podporu na zlepšenie komunikácie s rodičmi a ich zapojenie do školského života.

Alica v krajine za obrazovkou: Ako chrániť deti pred nástrahami v online priestore. Príručka pre rodičov a pedagógov

Ilustračný obrázok: náhľad titulnej strany príručky Alica v krajine za obrazovkou

Praktická príručka UNICEF Slovensko pre rodičov a pedagógov pomáha porozumieť rizikám, ktorým deti čelia v digitálnom svete – od kyberšikany až po sexuálne zneužívanie. Ponúka jasné vysvetlenia, konkrétne odporúčania pre rodičov a učiteľov, návody na rozhovory s deťmi aj postupy pri rozpoznávaní a riešení incidentov. Vhodná ako prevencia aj ako opora v kritických situáciách.

Ďakujeme, že robíte portál lepším pre všetkých


    Máte tip na užitočný obsah, ktorý na Učíme chýba a mal by byť doplnený?