Webový portál Čtenářská gramotnost a projektové vyučování (česky) je určený učiteľom základných škôl. Na jednom mieste sústredí všetky podstatné informácie vzťahujúce sa k rozvoju čitateľskej gramotnosti.
Český metodický portál Čtenářské kluby poskytuje návody, nápady a tipy pre založenie a prácu školských čitateľských klubov. Pomáha deťom získať radosť z čítania a otvára im bránu do dobrodružných, dojímavých, smutných, veselých a poučných fiktívnych svetov v príbehoch.
Metodický portál českého Národného pedagogického inštitútu (NPI) k čitateľskej gramotnosti obsahuje e-learningové moduly (lekcie), ktoré vás prevedú dôležitými súčasťami rozvoja čitateľskej gramotnosti.
Vedecký recenzovaný časopis ponúka učiteľom a odborníkom v oblasti umeleckého vzdelávania inšpirácie – aktuálne témy z didaktiky výtvarnej výchovy, pedagogického výskumu, vizuálnej gramotnosti a umeleckej edukácie v medzinárodnom kontexte.
Metodická príručka Čtenářská gramotnost ve výuce (NÚV) prináša podrobný opis príkladov dobrej praxe rozvoja čitateľskej gramotnosti zo škôl v Českej republike. Najväčšia pozornosť je venovaná aktivitám v rámci tzv. čitateľských dielní.
Kultura, umění a výchova je odborný recenzovaný časopis zameraný na prepojenie kultúry, umenia a vzdelávania. Pre učiteľov predmetov vzdelávacej oblasti Umenie a kultúra prináša množstvo inšpirácie.
Metodika na podporu čitateľstva žiakov v mladšom školskom veku.
Ako rozvíjať čitateľskú a vizuálnu gramotnosť prostredníctvom obrazovej časti detských kníh? Odborná publikácia podáva teoretické východiská aj praktické príklady práce s obrazovou knihou v primárnom vzdelávaní.
Portál kultúrneho dedičstva Slovenska obsahuje zbierku digitalizovaných kultúrnych objektov s ich stručným opisom. V sekcii Virtuálna exkurzia môžete so žiakmi spoznávať vybrané historické a kultúrne pamiatky cez ich 3D modely s nahovoreným výkladom.
Aplikácia podporuje bádateľskú výučbu s historickými prameňmi v dejepise. Zameriava sa primárne na 20. storočie, obsahuje však aj materiály pre staršie dejiny. Žiaci si analýzou historických prameňov a riešením úloh osvojujú metódy a princípy historického myslenia.
Metodická príručka (IUVENTA, 2003) predstavuje súbor nápadov, námetov a aktivít pre výtvarnú výchovu, ktorá je humanizujúca, kreatívna, hravá a vedie žiakov k tvorivosti, radosti a zážitku.
Aký typ chyby chcete nahlásiť?Gramatická chybaNefunkčný odkazNedostatočná kvalita materiáluIná chyba
Prosíme, chybu stručne opíšte:
Odkaz na chybu (URL adresa): Váš e-mail:
Δ
Stručný opis obsahu, ktorý by mal byť doplnený.
Odkaz (URL adresa) obsahu, ktorý by mal byť doplnený. Vaša e-mailová adresa