Implementácia geografických informačných systémov (GIS) do výučby na základných a stredných školách

Cieľom projektu Katedry geografie z Masarykovej univerzity v Brne je rozvoj využívania geoinformačných technológií (GIT) vo výučbe na ZŠ a SŠ. Okrem komplexnej metodiky sú pre učiteľov k dispozícii aj návrhy aktivít s využitím GIT.
Práca s triednym kolektívom v spoločnom vzdelávaní – metodická pomoc pri tvorbe a rozvíjaní inkluzívneho prostredia

Súbory pracovných listov učiteľom poskytujú metodickú podporu v snahe vytvoriť čo najviac priateľské prostredie pre vzdelávanie všetkých detí, vrátane tých s potrebou zvýšenej podpory.
IT akadémia – metodiky s využitím digitálnych nástrojov pre rôzne predmety ZŠ a SŠ

Metodiky s využitím digitálnych nástrojov pre matematiku, informatiku, biológiu, fyziku, chémiu a geografiu na ZŠ a SŠ.
Do Európy hrou – príručky plné aktivít a hier na rozvoj tímovej spolupráce a wellbeingu

Metodické príručky Do Európy hrou I. – IV. (IUVENTA) obsahujú námety na stovky aktivít a hier pre neformálne vzdelávanie, ktoré je možné využiť aj v škole.
Informatika 2.0 – komplexný metodický portál na výučbu informatiky a rozvoj digitálnej gramotnosti

Komplexný metodický portál na výučbu informatiky ponúka zdarma vyše 650 plánov vyučovacích hodín z rôznych oblastí informatiky a digitálnej gramotnosti, automatizovaný test digitálnych zručností a vzdelávanie pre učiteľov.
Poznávaj umenie, tvor a premýšľaj! Námety na hodiny výtvarnej výchovy, ktoré sa točia okolo umenia

Český metodický portál Nedatováno je určený pre učiteľov výtvarnej výchovy a múzejných či galerijných pedagógov.
GLOBE – medzinárodný vzdelávací program, v ktorom žiaci skúmajú prírodu a aktívne zlepšujú životné prostredie v okolí svojej školy

Učte žiakov vedeckému mysleniu pomocou aktivít, ktoré skúmajú prírodu a zlepšujú životné prostredie. Program GLOBE ponúka širokú škálu vzdelávacích materiálov, ktoré sú založené na bádateľskom vzdelávaní.
Spoznávame prírodu bádaním – sprievodca bádateľsky orientovaným vzdelávaním

Príručka približuje základy bádateľského vzdelávania, vysvetľuje, z akých krokov bádanie pozostáva a ako by mohli bádateľské hodiny prebiehať. Obsahuje aj námety aktivít.
Finančná gramotnosť 2 – metodická príručka pre implementáciu finančnej gramotnosti do vzdelávania na 2. stupni základných škôl

Metodická príručka poskytuje súbor znalostí z finančnej gramotnosti. Obsahuje tiež námety na realizáciu rôznych aktivít so žiakmi.
Duševné vlastníctvo vo vzdelávaní – súbor lekcií podnikania

Metodická príručka pre učiteľov na stredných školách, prípadne v 8. až 9. ročníku ZŠ má cieľ podporiť u žiakov podnikateľského ducha praktickými aktivitami na rozvoj zručností a postojov potrebných v 21. storočí. Aktivity v príručke pomáhajú mladým ľuďom premeniť ich nápady na činy, a zároveň naučiť, ako chrániť výsledky svojej tvorivosti, inovatívnosti a podnikania.
Sprievodca wellbeingom v školskom prostredí

Publikácia Štátnej školskej inšpekcie je pre všetkých, ktorí chcú prispieť k zlepšeniu kvality vzdelávania a atmosféry v školách. Poskytuje praktické rady a príklady, ako implementovať wellbeing do života školy, čím pomáha budovať prostredie, kde sa žiaci aj učitelia cítia podporovaní a akceptovaní.
Ako naučiť žiakov kriticky myslieť – video kurz vzdelávacieho portálu Zmúdri

Čo sa rozumie pod kritickým myslením? Na čo je žiakom vôbec dobré? Ako ho u žiakov rozvíjať? Vzdelávacia séria portálu Zmúdri pre učiteľov obsahuje aj ukážky praktických aktivít, ktoré využijete priamo v triede. Bez ohľadu na to, aký predmet vyučujete.