Skupinové vyučovanie – od teórie po prax

Ako pracovať so skupinovým vyučovaním čo najefektívnejšie? Ako žiakov rozdeľovať do skupín? Akých chýb sa vyvarovať a aké typy úloh fungujú najlepšie? Pozrite si publikácie, ktoré vás prevedú skupinovým vyučovaním od teórie po prax.
Šlabikár neformálneho vzdelávania v práci s mládežou

Publikácia je určená všetkým, ktorí chcú vedome a cielene rozvíjať
kompetencie mladých ľudí a hľadajú inšpiráciu, ako to robiť čo najlepšie.
Návrh aktivít na týždeň venovaný wellbeingu

Venovať sa wellbeingu v škole nemusí byť až tak náročné. Začať stačí aj malými krokmi a jednoduchými aktivitami. Tie, ktoré sú odporúčané na Týden pro wellbeing v Česku, sú inšpiratívne a dostupné aj pre vás.
Rozvíjanie kompetencií žiakov prostredníctvom úloh z chémie

Publikácia obsahuje aktuálne poznatky ku kompetenciám vo vzdelávaní, informácie o technike tvorby učebných úloh na základe revidovanej Bloomovej taxonómie i o technikách tvorby úloh na rozvoj kompetencií. Publikácie obsahuje aj súbor komplexných učebných úloh pre predmet chémia na ZŠ a gymnáziu.
Implementácia geografických informačných systémov (GIS) do výučby na základných a stredných školách

Cieľom projektu Katedry geografie z Masarykovej univerzity v Brne je rozvoj využívania geoinformačných technológií (GIT) vo výučbe na ZŠ a SŠ. Okrem komplexnej metodiky sú pre učiteľov k dispozícii aj návrhy aktivít s využitím GIT.
Práca s triednym kolektívom v spoločnom vzdelávaní – metodická pomoc pri tvorbe a rozvíjaní inkluzívneho prostredia

Súbory pracovných listov učiteľom poskytujú metodickú podporu v snahe vytvoriť čo najviac priateľské prostredie pre vzdelávanie všetkých detí, vrátane tých s potrebou zvýšenej podpory.
IT akadémia – metodiky s využitím digitálnych nástrojov pre rôzne predmety ZŠ a SŠ

Metodiky s využitím digitálnych nástrojov pre matematiku, informatiku, biológiu, fyziku, chémiu a geografiu na ZŠ a SŠ.
Do Európy hrou – príručky plné aktivít a hier na rozvoj tímovej spolupráce a wellbeingu

Metodické príručky Do Európy hrou I. – IV. (IUVENTA) obsahujú námety na stovky aktivít a hier pre neformálne vzdelávanie, ktoré je možné využiť aj v škole.
Informatika 2.0 – komplexný metodický portál na výučbu informatiky a rozvoj digitálnej gramotnosti

Komplexný metodický portál na výučbu informatiky ponúka zdarma vyše 650 plánov vyučovacích hodín z rôznych oblastí informatiky a digitálnej gramotnosti, automatizovaný test digitálnych zručností a vzdelávanie pre učiteľov.
Poznávaj umenie, tvor a premýšľaj! Námety na hodiny výtvarnej výchovy, ktoré sa točia okolo umenia

Český metodický portál Nedatováno je určený pre učiteľov výtvarnej výchovy a múzejných či galerijných pedagógov.
GLOBE – medzinárodný vzdelávací program, v ktorom žiaci skúmajú prírodu a aktívne zlepšujú životné prostredie v okolí svojej školy

Učte žiakov vedeckému mysleniu pomocou aktivít, ktoré skúmajú prírodu a zlepšujú životné prostredie. Program GLOBE ponúka širokú škálu vzdelávacích materiálov, ktoré sú založené na bádateľskom vzdelávaní.
Spoznávame prírodu bádaním – sprievodca bádateľsky orientovaným vzdelávaním

Príručka približuje základy bádateľského vzdelávania, vysvetľuje, z akých krokov bádanie pozostáva a ako by mohli bádateľské hodiny prebiehať. Obsahuje aj námety aktivít.